En ny bra läsare och ändå kan jag inte somna

Sömnproblemen håller på att äta upp mig levande. Så fort jag har fått dygnsrytmen under kontroll slår det till. Tre fyra dagar av konstant trötthet på dagen, total pigghet på natten. I natt somnade jag runt halv fem. Gjorde alla rätt, tränade inte för sent, gjorde inget upphetsande på kvällen, åt och drack på rätt tider, var trött. Ändå kunde jag inte somna.
Jag kan leva med det, just nu funkar det med jobbet att komma lite sent och vara lite trött. Ingen blir lidande.
Men det är så lätt att deppet kommer igång när man är trött. Mycket enklare att mota mörkermonstren i grind när man är utvilad.

Men en kul grej. Igår lade jag in bloggen som fejanstatus. Glömde att jag har en jobbväninna i fejanbekantskapskretsen. Jag som brukar skriva så mycket om skit på jobbet. Nu får jag censurera ytterligare. Men hon tillhör de bra och så tyckte hon att jag var "född till bloggare". Det gjorde mig alldeles varm i själen. Dessutom visade det sig att vi delar en fäbless för allt som "gränsar till pekoral." Roligt.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0