Att-göra-lista och ingen kunskap om näringslära

Idag ska jag:
Göra fint hemma igen (45 minuter)
Sy i knappen som lossnat på jackan (25 min)
Gå på fest (420 min)

Om man räknar med att jag går och lägger mig halv tre i natt så har jag alltså 400 minuter ledigt, nästan sju timmar som jag inte vet vad jag ska göra med. Jag kan inte läsa mer bok, då blir jag en förläst jävel (hör punklåten med Hörförståelse, 1980, om du hittar den), kanske kan träna en gång till den här veckan, dricka en kopp till kaffe, skriva ett till blogginlägg. Sen då? Ja, ja, det brukar ju lösa sig. Tiden har en tendens att inte stanna upp, bara för att jag har tråkigt. Den går bara långsammare, och det är nog rätt subjektivt. Typ som att det bara finns inuti min hjärna.

Igår gjorde jag slag i saken, fullföljde en dröm jag haft ett tag. Jag åt pizzasallad till middag. Bara pizzasallad. Hemgjord. Ett dygn i kylen indränkt i lite för dyr olivolja och lika delar vitvinsvinäger. Det blev nästan lika gott som jag hade tänkt mig. Men det är svårt att riva vitkålsstrimlorna lika tunna som på pizzerian om man inte har maskin, så det var ganska krångligt att få i sig.

/P

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej! Första besöket på din blogg, den e fin. Prova osthyvel när du skär vitkålen, blir super tunt och bra! Kram

2009-03-14 @ 13:19:38
Postat av: P

Tack Lotta, såklart är det osthyvel som gäller, borde jag ha kunnat lista ut (tror till och med att jag har sett det in action, om jag tänker efter.)



Kramarna!

2009-03-14 @ 13:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0