Jag och Susanna, ett steg i rätt riktning

– Hejsan, Susanna heter jag och ringer från Dagens Nyheter.
– Hejsan Susanna, vad trevligt.
– Ja, trevligt va, har du tid en minut?
– Självklart Susanna, alltid för dig. Men jag måste varna dig, du kommer att bli besviken på slutet. Du får inte börja gråta. Lova mig det.
– Nej då.
– Okej, shoot.
– Du har blivit utvald för ett speciellt erbjudande. Du kommer att få tidningen gratis på vardagarna och behöver bara betala för din prenumerationen på helgerna.
– Fantastiskt, underbart.
– Ja, det låter bra va? Ska vi slå till på en gång.
– Nej du Susanna, vi ska nog inte det. Om du ska sälja till mig måste du vara betydligt mer pushig och övertygande, lägga hela din säljkraft bakom, ta till din maximala repertoar av rungande argument, alla till buds stående retoriska tjuvknep. Vill du ha ett till försök?
– Jo, jag kan försöka lite till.

(Ungefär här spricker det lite för oss båda och vi faller något utanför våra karaktärer. Vi får anstränga oss hårt för att inte börja fnissa. Det är besvärligt men går om man koncentrerar sig.)

– Jag förstår det, men som du nog inser kommer du att få bättre bonus på att direkt gå vidare till nästa potentiella kund. Vad säger du, ska vi slå till på det?
– Jo, kanske det.
– Men låt gärna mig stå kvar på er fina lista. En dag tackar jag ja. Så ring gärna igen.
– Ja, vi ringer igen om tio år då.
– Låter fint, lycka till med försäljandet och ha en trevlig dag, Susanna.
– Detsamma. Hej hej.

/P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar din blogg! Men varför får jag bara den första meningen i min rss-läsare?

2009-04-15 @ 19:08:50
Postat av: P

Hej anonym, roligt att höra! Roligt. Mys.



Svaret på din fråga är förmodligen att ... jag inte har någon som helst koll. Ska se om det går att ställa in någonstans.

2009-04-15 @ 19:48:43
URL: http://pelletsmaskinen.blogg.se/
Postat av: P

Nu så, har jag kryssat i en ruta där det stod "ge bort hela ditt rss-flöde alldeles gratis". Det löste nog biffen.

2009-04-15 @ 19:53:33
URL: http://pelletsmaskinen.blogg.se/
Postat av: Anna

du hade ju halva inne, varför bjöd du inte ut Johanna??

2009-04-15 @ 21:57:07
Postat av: Anna

Susanna menar jag så klart.

2009-04-15 @ 22:05:56
Postat av: P

Ja alltså, det är ju inte för sent än. Hon ringer ju igen om tio år.

2009-04-15 @ 22:11:15
URL: http://pelletsmaskinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0