Här har du mitt (sommar)liv

På vintern surfar jag på www, på sommaren åker jag båt. Båda är trevliga sysselsättningar, den ena vinner över den andra.


Min båt "Plugg", en Herlinkryssare av typen Minimum II, från 1945. Man kan sova 2,5 personer i den och som badbrygga rymmer den 18 pers (men tro inte att du får dansa balett då.) Den har tagit mig till Åland, bland annat. Här på väg ner i plumset med lift. Jag sprang som en tok för att även få med mitt hus i bakgrunden. Så detta är en väldigt symboliskt bild. Här – andligt, fysiskt, bakteriellt – har du mitt liv.

/P

PS. Jag är övertygad om att Sverige inte vore en lika framstående it-nationen, om vi hade lite varmare väder under året. Jag har aldrig tänkt på det tidigare, men känns det inte ganska självklart, nu när jag sagt det? DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0