En intressant lördag, en trist rubrik

Ha, det har varit en intressant kväll.

Jag bestämde mig för att använda så lite ström som bara möjligt under Earth hour, så jag plåtade under skenet av stearinljus. Blev ganska intressant resultat. Se nedan. Den enda ström jag använde var det lilla lithiumbatteriet i kameran.

Men, när det hade gått 50 minuer blev jag tvungen att dra från hemmet, så då fick jag slå på huvudströmbrytaren i lägenheten för att inte maten i frysen skulle tina under natten. All annan ström var dock av.

Jag gick till gamla Ugglan, ni vet stället där jag fick 30-års-surprise-partaj, där man kan spela rundpingis – eller boule. Och det var lika fint som tidigare. Om inte finare.
En gammal frilanskontorskamrat hade styrt upp galleri med än vän. Typ sex sju fotografter projicerade sina bilder i urval på skärmar på väggen och det såg fantastiskt ut. Några var riktigt hög internationell klass. Minsann.

Sedan träffade jag Lisa, mitt magiska ex och vi sade några ord. Efter en stund kom jag på det ultimata testet.
Om jag kan umgås med mitt ex och se henne röka, samtidigt som jag är lite berusad (fyra öl), och inte behöver röka själv ... då kommer allt att vara lugnt för all framtid.
Vi stod och pratade två cigg på rad (ja, hon stod för båda) och hade mycket trevligt. Jag blev inte ens sugen. Tjoho.

Nu har jag inte rökt på två dygn, 3 timmar och 55 minuter. Det ni!

Här kommer första bilden på mina inköp från vintagemässan, plåtade i ljuset av stearinljus och enbart stearinljus. Fler kommer i morgon.


Oanvända skor av märket James, Frankrike, samt scarf utan märke från en butik som jag för ögonblicket inte hittar visitkortet från. Scarfen går i blått, silver och guld, bilden till trots.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0