Den nye engelske dandyn och jag



Ha! Jag hittade boken om den nye engelske dandyn, som Frida Hyvönen så fint sjunger om i London årets poplåt – på senaste skivan.
Den fanns på bokrean och betingade 184 kronor och femtio öre. Jag hade presentkort på 150. Och 33 kronor och femtio öre på fickan. Men snälla damen i kassan gav mig en krona extra rabatt så att jag hade råd.

Nu äger jag – totalt, sammanlagt och helt utan överdrift – noll kronor och 42 öre. Det är inte mycket.

Jag har mat på jobbet och hemma så att jag klarar mig i ungefär två dygn, och cigg som räcker ungefär ett och ett halvt. Vad som händer sedan ... får framtiden utvisa.

Jag har kommit på en råsmart metod. Normalt när jag har tröstshoppat (ja, all min shopping räknas till den kategorin) brukar jag glädjas åt själva shoppingen en dag. Sedan väntar jag ytterligare en dag med att packa upp grejerna när jag kommer hem. Då blir det som att jag får present dagen efter. Också.
Två flugor i en smäll, äta kakan och ha den kvar, fett lura systemet liksom.

Nu gick ju inte det eftersom jag var tvungen att ta en bild av boken. Men ändå.

Har tränat måndag och idag och i morgon ska jag gå på gympa med tjejerna. Det blir kul. Jag är fit men pank.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0