72,4 kg, en solig förmiddag två dagar innan rökstopp

Ganska nöjd, hade hoppats på under 72, men ändå. Det är bara sex kilo mer än när jag var 18 och sprang 800 meter på ganska precis 2.00.4 minuter.
Då var jag lite ledsen att jag inte tog mig under två minuter. Jag tror att jag var god för kanske 1.57, 1.58, men när jag var som allra bäst, då tävlade jag inte, för jag var så less på att springa att jag höll på att krevera. Flickor och rock'n'roll var roligare. Om man säger så.
Jag har en plan på att utmana Erik i sommar. Vi bryter oss in på Stadion en sval sommarnatt med var sitt tidtagarur och klockar två varv.
Sedan får han utmana mig på en längre sträcka, som han nog är bättre på.
72,4 är nära 4,5 kilo under min toppnotering, så lite nöjd är jag i alla fall, 176 centimeter lång. Drömmen är 70.

Nu vet ni det.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0