Kärleken behöver inget språk

I morgon är den hemskaste dagen av alla för en stackars singel. Alla hjärtans förbannade dag. Om man har en kärlek så får man pussar, presenter och what not? Om man är singel får man ... titta på när andra får pussar, presenter och what not. Det kan gör en lite avis. Eller kanske till och med få en att känna sig lite tragisk. Eller ensam. 
Mig veterligen finns det inte någon som "har en hemlig krossa på mig" (som annonsöversättningsroboten på fejan så vackert uttryckte det). Fast det är väl det som är poängen med hemlig. Att man inte vet om det. Kanhända finns tusentals och åter tusentals skönheter med var sin liten krossa på mig. Verkar troligt.
Det finns i och för sig en tjej som gillar mig skarpt. Hon är rak på sak och kommer från Argentina, är 38, kan inte engelska och jobbar som plastkonstnär(?). Det kan bli ganska festligt när någon kommunicerar med engelska – ok, hon skrev sina fyra första meddelanden på spanska – direkt från en översättningsbot på internet. "I have not yet have any man acceptable as friend on Facebook." Jag tolkar det som att ingen man på hela fejan utom jag är god nog för henne. Visst måste det vara så hon menar?
Nu ska inte jag klanka ner, för hon är det närmaste jag kommer kärleken för ögonblicket. Det måste man vårda.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0