Tre minus, ett plus

Något besvärad. Orsaker:
1) Microsoft - gfys (inte den artiga versionen.) Nu har de installerat ett litet tillägg på min dator där jag får verifiera mina Office-program. Tack. Men nej tack. Programmet tycks ligga stadigt förankrat i själva os:et, så nu blir det till att googla. Om jag nu orkar.

2) Bokrean. Besökte tre stycken idag. Ville verkligen köpa en fin bok. Lite billigare.
Av det blev intet. I huvudet däremot, blev det kaos. Om det nu inte redan var det. Krävdes att jag lyfte hundratolv kilo skrot innan effekterna av massivt osorterat skingrades.

3) Min middag. Ungefär lika spännande som min numera sorgligt bortgångna farmors berättelser om gårdagen. Hon hade oftast gjort samma sak som dagen innan. Nämligen inget. Av det kunde det ganska enkelt bli en timmes sagostund.

Undra om man får ta en liten calvados ur den fina flaskan, fast det är torsdag?
- Ja, gör't!
- Tack.

(Om ni undrar vem det är som talar när det inte är jag, kan jag meddela att det också är jag, bara en annan sida av mig.)

/P

PS. Googlat. Så här skriver de satans Mikromjukisarna själva: "När WGA-meddelandetjänsten har installerats blir programmet en permanent komponent i användarens Windows XP-system som inte kan avinstalleras."
Blir till att googla mera om man inte vill ha den lilla fula stjärnan alltså.
DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0