Hej konsument: Pelletsmaskinen

Bästa promenad: Hammarbyhöjden.

Favoritgata: Hornsgatan!

Äter middag på: Hemma, fattig. Annars italienaren på Tegnérgatan.

Fikar gärna på: Nej!

Bästa lunchställe: Bellevue, Vanadisplan.

Bästa kaffet: Ööööh, stället bredvid Bellevue?

Bästa baren: Nada.

Här bjuder jag mamma på middag: Hon brukar bjuda.

Här bjuder jag pappa på middag: Har inte hänt ännu.

Senaste Stockholmsupptäckt: Marvikarna (Och ja, eftersom jag är från Norrland, är det Stockholm (Strängnäs)).

Senast sedda föreställning: Klungan, Det är vi som är hemgiften.

Senast sedda utställning: Åh, nått "elektro" på Kleerup.

En bra gå bort-present: Krimskrams with a twist.

Favoritlyxartikel: Manschettknappar.

Läser just nu: Pirate Bay-rättegångsbloggar.

Läser helst: Facklitteratur.

Favoritråvara: Soya.

Favoritfärg: Svart.

Favoritmärken: Paul Smith, Velour och allt som är No name.

Klädkonto per månad: Runt 500.

Modeförebild: Mods, Oscar Wilde och Jesus & Mary Chain.

Motionerar: Friskis & Svettis (älskar det namnet!) och långfärdsskridskor.

Det dyraste jag har köpt: Förutom lägenheten, min kamera.

Favoritprodukt på Systemet: Cognac.

Bästa fyllekäket: Pizza från Birka. Trist svar, men det är en klassiker.

Lyssnar på: Lily Allen, Jenny Wilson, Morrissey, Paper, Existensminimum.

Bästa förfestmusiken: Eriks blandband.

Senast köpta skivan: Triffids In the Pines (1986). På vinyl.

Mitt sämsta köp någonsin: 50-talsbestick i bakelit som visade sig vara 80-talsdito i plast från Taiwan. På Tradera. Men de kostade bara 50.

Dansar helst till: Twee.

Senaste secondhandfyndet: En halsduk från Paul Smith på Myrorna.

Fulaste klädfärg: Nej, det går inte att säga.

I dvd-spelaren: Nån gammal cd-skiva. Strömkabeln är inte ikopplad.

Användbar pryl: Tangentbordet.

Mode jag aldrig vill se igen: Cowboy, platåpjux, grunge.

Favoritaccessoar: Mina halsdukar.

Bil/Transportmedel: Halvtrasig cykel.

Återvinner: Glas, papper, kartong, metall, elektronik, batterier, plast.

Hejar på/håller på: Världen, moderniteten, djuren.

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Radera gamla sms. Jag sparar de bästa, som en dagbok.

/P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0