Fint flyt eller omdömeslös omoral?

Det är andra gången det händer nu. Att jag får tillbaka pengar för att handla varor. Ska beskriva hur det gick till. 
Sängkläderna jag ville ha hade kostat 268 kronor. De var nedsatta till 149. Det fanns bara displayexemplaret kvar, så när jag frågade om jag fick köpa det, satte den hjälpsamme killen på hushållsavdelningen ner det ytterligare femtio kronor, till 99. "Du måste ju tvätta örngottet," var hans argument när han satte på en ny prislapp. "Fint", sa jag. 
Men när jag skulle betala var rabatten redan inlagd i kassaapparaten, jag fick 118 kronor rabatt. På 99 kronor.
Jag sa inget utan betalade lugnt mina andra varor.
Således: Örngott, påslakan och nitton kronor i fickan till Pelletsmaskinen.
Och inte har jag dåligt samvete heller! 
Hur skulle du ha gjort?

/P

(Är för övrigt inte bokstavskombinationen "ssaapp" i ett ord väldigt fin? Svenskan är ett underbart språk.)

Kommentarer
Postat av: L-M

Jag skulle ha gjort samma sak samt skrattat lite i mjugg.

2009-02-06 @ 12:07:03
Postat av: Pelletsmaskinen

Allmänheten-Prisextra: 2-0.

2009-02-06 @ 12:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0