1

Min första flickvän hette Anna. Vi gick i fyran och Anna vär näst sötast i klassen. Tveklöst. Sötast var Linda.
Anna var lite rund men det kompenserade hon genom personlighet. Redan i fyran, vid tio års ålder.
Jag kommer inte ihåg vad jag och Anna gjorde. Tror inte vi pussades. Vi höll nog inte ens handen. Kanske spelade vi rundpingis och så var det henne jag skulle jaga när det var kull.
Jag vill inte ha tillbaka Anna idag, men det vore roligt att träffa henne.
Ur min första skolklass har jag bara träffat några få på senare tid. Jenny bland andra, i slalombacken i Ammarnäs (tror jag det var), i mitten av nittiotalet. Jenny låg på tredje plats i klassen i fyran. På nittiotalet hade hon blivit en riktig skönhet.

Anar ni fylleidén från förra helgen?

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0