Att titta på tv kräver tålamod och hög pinsamhetströskel, saker jag saknar

Sitter och tittar på Debatt på tv. Dagens diskussion handlar om ... tv. Japp, borde vara intressant. Men det är hemskt. Jag står inte ut. Ungefär en gång i minuten går jag iväg till köket för att diska en panna eller så. Då slipper jag bilden men hör ljudet. Det är lättare att stå ut med. Janne Josefsson är en pellejöns men bättre idag än på länge, Peter Harryson har saker att säga men håller på att spricka inifrån, Annie Wegelius, programdirre på svt är sansad och inger lugn, Andreas Nordström, kritiker på Expressen är bättre i tv än i skrift (och notera, han är bättre än de flesta av sina konkurrenter i skrift) och bästa av alla hittills är, håll i hatten, Fredrik Virtanen.
Av pinsam tv blir jag så röksugen att jag jag måste ställa mig på händer och räkna nytvättade strumpor för att inte krevera. Men nu har jag åtminstone gjort det. Jag har hängt med. En liten stund i verkligheten. Puh, över.

Nu får jag lugnt ägna mig åt intressantare saker. Som att tänka på om vi är på väg mot Du sköna nya värld eller 1984. Eller som det tycks 2009, båda. Det får man i alla fall göra i sitt eget tempo.

/P

Tillägg. När ska tidningarna börja ta internetpublicering på allvar? Det är okej att göra misstag, men det är inte okej att bevara dem för evigt. Följande är en bild av – och en länk till – en av de fulaste särskrivningar jag sett, publicerad i maj i fjol. Om inte Expressen kan, hur ska man då kunna begära av någon annan? Skäms!


Kemi läraren (sic.). Sick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0