En samlare samlar sig

När man sitter med 127 öppna flikar i sju olika fönster på två olika datorer i hemmet och hoppar mellan dem varje gång man hör ett litet pling, då vet man att det är dags att stänga ner. Det spelar ingen roll att man hunnit både springa och laga god mat. Inte heller att man ska ut i skogen i fyra dagar över helgen och bara kommer att träffa påskharen och andra preinternetala mjukisdjur.
127 är för mycket. Att stänga ner dem och sortera, anteckna och bokmärka kommer att ta flera timmar bara det. Är det viktigt att gulliga "hemsida.se" finns ledigt? Kan jag komma ihåg att mina två nya ordvänner är kiasm och katekres? Ja, bock bock på dem nu, för nu har jag skrivit ner det. Men alla de andra kunskaperna då? De finns ju kvar på www, det vet jag. Och de kommer att vara fler imorgon än idag, det vet jag också. Men det har ju tagit tid att hitta fram till dem och det kommer att ta mer tid imorgon att hitta tillbaka.
Jag släpper sargen, tar några osäkra skär ut på isen, kraschar i en grund vak och tar mig upp lite fuktig på min renrakade hjässa och fortsätter. Så. Xxxxx längst upp till höger, röd knapp, röd knapp längst upp till vänster. Så var det gjort.
Jag gråter en skvätt och brer en ostmacka till morgonkaffet. Imorgon kommer jag inte att bry mig ett dyft om mina förlorade flikar. Det vet jag också.

/P

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Du börjar ju vara rena rama kungliga biblioteket up in this mofo. Ska du spara ner hela internet?

2009-04-08 @ 12:17:16
Postat av: P

Alltså jag försöker ju läsa klart internet varje kväll innan jag somnar. Det blir liksom så mycket att ta igen dagen efter annars. Men hela det här gamla komplettisttänket börjar bli ohållbart. Min läshastighet ökar ju iofs också exponentiellt, men jag har svårt att hinna med ändå. Jag behöver en assistent tror jag. En personlig.

2009-04-08 @ 15:14:44
URL: http://pelletsmaskinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0