Blommor efter 30 år!

Det har hänt en fantastisk grej. Min stora orkidé, en okänd hybrd av arten Vanda, cirka en och en halv meter lång med de hängande rötterna inräknade, har enligt försäljaren på orkidéutställning i Åkeshov där jag köpte den cirka 30 år på nacken. Den har aldrig blommat.
Men nu – efter sju månader i min ägo, med speciallysrör och mycket kärlek – har den skjutit ett blomskott.
Jag dööör av lycka och spänning. Ingen – ingen – vet ens vilken färg blommorna kan tänkas ha. Om man räknar knopparna tycks det bli minst sju blommor. Något de närmaste veckorna kommer att utvisa.



Vanda.

/P

Kommentarer
Postat av: Anna O

Fantastiskt! Ser fram emot nästa bild.

2009-04-19 @ 21:05:23
URL: http://annasanatomi.blogspot.com
Postat av: P

Mycket liten skillnad nu, ett dygn senare. Men jag återkommer.

2009-04-19 @ 21:38:37
URL: http://pelletsmaskinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0