Tävling med draken förstör fyrkantig estetik

Åh bloggen min blogg, du sköna schizofrena värld. Som ni har märkt så finns det ingen riktig struktur här. Ena dagen skriver jag om lite för privata saker och tipsar om roliga fynd, andra dagen tävlar jag med Aftonbladet om vem som snabbast kan återge EU-nyheter.
Det är därför gårdagskvällens inlägg är så fult, rent estetiskt. Jag publicerade nyheten på samma minut som Aftonbladet (åtminstone kom deras första kommentar i ämnet på samma minut, de anger inte vilken minut nyheter publiceras) – men jag hade två klickbara källor, de bara en icke klickbar källa, från en twittrande svensk EU-parlamentariker. Dessutom hade jag hunnit översätta en bit text. Ja ja, det var en kul tävling.
Men det förstörde ju lite strukturen från två inlägg tidigare, där jag vinnlagt mig om att ha stycken med exakt lika många rader i varje, för att bjuda på estetisk bloggfest.
Anysom, nu har ni fått ytterligare en inblick i min förvirrade kokosnöt och jag hoppas att ni inte misstycker om jag ena dagen skriver direkt till er, och andra dagen bara för mig själv.
Här blir lika blandat som mina tankar, det är inget att göra något åt. För jag trivs så.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0