T+ fem och en halv dag, vikt 72,6 kg

Det går ganska bra med sluta rökandet. Jag har inte fått några allvarliga blackouter, inte fallit i koma, trans eller gått in i evigt vanvett. Stundtals har det varit – och är – lite svårt att koncentrera sig, ibland har det känts som tårar på kinderna.
Men härom dagen slog jag sönder ett glas och lyckades direkt samla ihop mig och inte svära.

Jag har inte tjuvrökt eller tuggat nikotintuggummi eller så. Det känner jag mig nöjd med. Och nu har jag klarat fem och en halv dag. Säg att jag är bra! (Inte för att jag behöver det för att klara uppgiften, utan för att jag blir glad.)

Värst just nu är knät. Det gör ont när jag går. Och nej, det är inte cancer som jag skrev lite skojsamt tidigare. I mina hopplösa försök att bli en av de starka pojkarna har jag helt enkelt tagit i för hårt i "räta ut benet"-maskinen och fått en smärre bristning i något muskelfäste runt knäskålen.

Näst värst är lägenheten. Den är stökig.

Positivast är att jag samlade mod till mig och gick till näst högsta chefen och framförde mina önskemål igår. "Ni behöver mig, så jag tycker att du ska söka hitta en mera permanent lösning för mig", sa jag. Bra va!
Han sa att han skulle titta på det och skicka ut mejl om vilka behov som fanns till sommaren. Vi får se.

Njut nu av solen, ungdomar!

/P

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Bra Pelle! Tjuvrökning är för teensen

2009-04-01 @ 15:44:30
Postat av: P

Tack Krille. Själv tror jag att tjuvrökning är för dem som inte har bestämt sig. Det har, tyvärr, jag.

/P

2009-04-01 @ 23:27:39
URL: http://pelletsmaskinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0