Inspirationen, plats i korgen, jag behöver dig!

Öppet brev till Skaparkraftens kusin Inspirationen:
Ligg bara där stilla som en stor St. Bernhardshund. Du behöver inte göra något speciellt, bara vara. Finnas. Finnas tillhands när jag behöver dig. Kanske springa ut i hallen och hämta de mjuka gosiga tofflorna. Hämta tidningen. Tigga om att få ta en kort promenad ut i naturen. För att få göra dina behov. Inget märkvärdigt. Bara saker - vanliga saker - som du är bra på.
Om du lovar mig detta, ska jag ta hand om dig och bry mig om dig av hela mitt hjärta, inte gnälla och ge dig ben att tugga på var och varannan dag, köpa dig ett fint nytt koppel. Älska dig varje dag, under resten av tiden.
Det är inte mycket begärt.

/P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0