Ibland når skuggan fram till parkens utkanter och äter upp en del av solstrålarna. Gnafs, gnafs

Försöker se fantastiska HBO-serien In treatment, andra säsongen. Det är fortfarande underbart. Men vad är det enda jag kan tänka på? Jo du, livets härlighet, dess gyllene glans. Nä, nu ljuger jag, och det förstår ju alla. Det enda jag tänker på är förstås Lisa. Och rökning. Ingen annan serie är så starkt förknippad med mitt ex som In treatment. Vi hittade den gemensamt och såg hela första säsongen tillsammans, i långa långa marathontittningar, ibland sex, sju avsnitt i rad. Mellan avsnitten satt vi i hennes köksfönster, där även jag bodde, och rökte cigaretter och snackade om livet. Det ... var livet. Och av det livet finns ingenting kvar. Men här är jag och om ett tag är allt okej igen. Det vet vi alla.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0