Senap och knäcke

Nu har jag tänkt på vad som passar ihop. Kaffe ska vara varmt, coca-cola ska serveras kall. Choklad kan serveras varm ... och kall.
Salt och sött är svårt. Kanelbulle med en sillbit på, någon?
Hittills inga problem.
Men så gråsonerna och de individuella variationerna. Leverpastejmacka med apelsinmarmelad och de flesta tvekar. Köttbullar (vegfärs-, i mitt fall) och lingonsylt, ganska självklart. Knäckemacka med pizzatoppings? Ja säger jag, nja säger kanske andra. Ost, ok, paprika, ok, tomatsås, nja, champinjoner nja.
Knäckemacka med hamburgertoppings? Ja, säger jag, nej säger de flesta andra. Men varför inte? Rå lök, dressing, tomat, ost, salladsblad, ketchup och senap. Som gjorda för att läggas på hårt svenskt bröd.

Ibland kan det vara skönt att skriva utan att ha någon som helst poäng. God morgon.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0