En longitudinellt halverad get smeker inte Jan Guillous välrakade von oben-kind, men skonar Anna Odell

Jag såg den nog samma dag den publicerades. Men det tog mig en stund att ta mig tid att ta mig igenom hela. Men Lars Gustafssons bedårande text får nästan inte missas. Ta det när du får tid. Här har du länken.

"Att presentera en longitudinellt halverad get i en glasburk fylld med sirap, dymedelst sägande sig vilja göra något mot globaliseringen, är en alltför svag och svepande gest. Och den stackars getens lidanden kan inte kompensera denna vaghet."

Milt konservativ, samtidigt förlåtande och förklarande. Den enda sluttext du behöver om den styva kuling som blåst kring Anna Odell. Förfinar i mitt tycke vår uppfattningsförmåga.

Missa heller inte Lars Gustafsson relativt nya blogg. Idag smeker han inte Jan Guillous kind. Gissa vem som uppskattar det?

"Att Guillou inte inser detta vittnar, antingen om att hans intellektuella gåvor inte riktigt är vad de har varit, eller att han har förvandlats till en grovhudad självupptagen cyniker."

/P

Kommentarer
Postat av: P

Jag blev tvungen att ändra rubriken. Syftningsfelet i "En longitudinellt halverad get smeker inte Jan Guillous välrakade von oben-kind, men delvis Anna Odells" gick inte att leva med.



/P

2009-06-09 @ 13:06:10
URL: http://pelletsmaskinen.blogg.se/
Postat av: essay writing

People should always think befor doing anything. They life must be exciting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0