Jag är ett spöke nu

Vissa vill alltid prata om oförätter från förr och andra vill alltid prata om sex.
– Jag drömde om en doktor som spärrade in mig på ett dårhus som såg ut som ett tempel.
– Ja, det var jag det.
– Varför spärrade du in mig? Det var väl taskigt gjort. Jag blev jätteledsen.
– Det var för att jag ... skulle få dig att fatta det här med det inre fängelset.

Sedan följer ett samtal som är för privat för att återges här, men som verkligen är upplyftande och klargörande.
Där kommer den fnoskiga gamla damen!
– Gammal? Nej vet ni vad! Och fnoskig? Snacka för er själva! Och dam, jaja, man får väl tacka för det.

/P hjärta C, och för alla andra är detta omöjligt att förstå eftersom det första gången utspelade sig den 1 november 1996, samma år som dn.se föddes, men långt innan de hade ett fungerande arkiv. Att se dessa ord återuppstå från de döda – samma ord, samma innehåll, men i något annan form – kan för vissa vara ganska skrämmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0