En obotlig optimist, hej och hå

Att gilla Sverige och svenskan och samtidigt vara en förespråkare för att världen ska ena sig är inte märkligare än att vilja bevara konstarten knypling och samtidigt tycka att rymdfysik är mäktigt.
Jag älskar vårt lilla språk, knappt talat på någon annan plats på jorden, jag älskar den svenska naturen och allemansrätten och jag tycker de buttra och introverta svenskarna är de skönaste varelserna på planeten. Jag är ganska anti-eu – dock inte i allt – och jag tycker att amerikanskt världsherravälde, tja, det kan vi gott leva utan.
Ändå är jag en hängiven förespråkare för internationalismen och i många avseenden globaliseringen, om än inte alltid den kapitalistiska. Framför allt förespråkar jag att världens folk förenar sig i konversation över www. Endast så tror jag att vi kan nå varaktig fred och en mera rättvis fördelning av jordens resurser i framtiden. Jag tror dock att detta är en automatiserad process som vi inte kommer undan. Jag är en obotlig optimist, om än inte alltid för mitt eget personliga jag. Typ så. Väl mött.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0