Pelletsmaskinen gråter ut

Nu har jag sagt hej då till farmor. Blev en fin tillställning med lite tårar och lite tårta.
Det är därför jag inte skrivit på en stund, jag åkte norröver och hade inte någon uppkoppling sista dagen hemma. Håller på att byta upp mig i hastighet.
På kvällen efter begravningen blev det tv. Det är vad man gör på kvällen hos farsan. Något jag ju aldrig aldrig gör hemma. Tittar på tv.
Vi såg På spåret (det är fan fint) och någon norrmans pratshow (det var också rätt bra). Sedan kom Carolina Klüft och skulle prata med norrmannen. Auaurrgh.
Jag börjar alltid gråta när jag ser Carolina Klüft. Varje gång hon visar sig på tv. När hon skuttar och hoppar, när hon pratar, när hon leker.
Det är inte ofta jag skriver med versaler. Det ger ett skrikigt och okontrollerat uttryck. Jag är mycket förtjust i alla skiljetecken. Komman, punkter, deviser, parenteser och tankestreck. De brukar räcka. Semikolon är ganska krångliga, men effektiva de få gånger de är rätt. När två meningar hänger så nära samman att de inte går att ha punkt mellan, men samtidigt har sina egna fullständiga syntax. Jag försöker vara försiktig med att använda dem.
Men Carolina är värd lite versaler.
JAG BÖRJAR GRÅTA VARJE GÅNG JAG SER CAROLINA KLÜFT. VAD FAN ÄR DEALEN MED DET?
Jag är normalt ganska osentimental. Jag gråter visserligen då och då. När farmor begravs, dagarna efter den 11 september för sju och ett halvt år sedan, lite småtårar till Grey's Anatomy under seriens två första år och när Lisa gör slut.
Men till en svensk, fånig, präktig, amazon till guldlock? Kan inte förstå det.
Det börjar som ett litet gnyende i magtrakten, sprider sig till hjärnan som i sin tur kopplar in ögonen. Fan, satan, svordom. Det är pinsamt.
Men jag kan stå för det, på självaste internet.
Carolina - du får mig att gråta. Och jag har börjat acceptera det.

/P

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag gillar semikolon. Känner mig lite skrämd ett tag. Sen tänker jag att du stavat fåtölj med o vid ett flertal tilfällen hittills och blir lugn igen. ;)



Bli nu inte nedstämd av detta påpekande. Jag är inte så petig egentligen.

2009-04-17 @ 12:40:43
URL: http://shopblogg.webblogg.se/
Postat av: P

Alltså jag börjar mer och mer misstänka att fotölj stavas fåtölj. Tack Ida!

2009-04-18 @ 13:12:33
URL: http://pelletsmaskinen.blogg.se/
Postat av: P

Hittade tre eller fyra instanser av detta och de är nu åtgärdade och väl utmärkta.

2009-04-18 @ 14:58:47
URL: http://pelletsmaskinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0