Vätebomber, kakelugnsved och slamkrypare

Har ni sett den gigantiska multipla vätebomben, snart i bäring 180? Den gör en glad. Den ger liv.
Tyvärr har jag varit lite nere sedan 17.55 igår, då mina vänner gick från nystädatfika med äppelkaka (tack R och E!). Jag känner mig ensam. Och även lite dålig för att jag inte är på jobbet 09.00 utan snarare 12.30. Inte för att det spelar någon roll för någon. Och det är väl kanske det, jag gör jobb som behövs göras. Men vem som helst (nästan, om än kanske inte lika snabbt) kan göra det och trots att jag behövs är jag knappast behövd. Framför allt är det ingen utmaning, bara enformigt. Som tur är lyckades jag förhandla om så att jag kan fakturera för skiten, annars hade jag blivit fattig också.
När jag hade varit deppig i en timme igår ringde jag mamma och pratade strunt. Hon pratade mest, som vanligt. Hon hade köpt ved till kakelugnen och fått varmt i sin nya lägenhet i grannhuvudstaden. Halvspännande.
Sedan gick jag och tränade, det brukar jag komma upp av. Men nja, träningsstimulansen höll i sig i en timme och sedan var jag åter nere bland slamkryparna och ålade.
Hade det varit en annan helg hade jag skyllt på att jag druckit alkohol, men det har jag ju inte gjort. Kanske är det så att det jag vinner fysiskt/biokemiskt på att avstå, förlorar jag mentalt/stimulansmässigt. Eller så har jag bara dåligt tålamod. "Alla människor har svackor", är ju en klassiker.

/P

Kommentarer
Postat av: Helena

Själv blir jag mest mer deppad alt. irriterad 90 % av gångerna nån av föräldrarna ringer mig. Ett bra sätt att komma ur deppigheten (för mig) kan vara att kolla in: http://gofugyourself.celebuzz.com/. Där kan man njuta av nåt så tramsigt som häckling av hur kändisar klär sig ;-)

2009-02-09 @ 12:42:42
Postat av: Pelletsmaskinen

Tack Helena, det gav en viss lindring. Tyvärr kortvarig. Tror du att man kan bota sig själv genom att klä sig i hudfärgat i stället för svart? Eller vad sägs om rosa?

2009-02-09 @ 13:50:58
Postat av: Bjarne

Må vara en töntig klyscha, men skit i jobbet ett tag och ta en långpromenad i solen nu när den syns för en gångs skull. Så här års är man ju så svulten på ljus, och det finns säkert något bra kemiskt som frigörs i kroppen då. Och man får vårkänslor. Och det är ju bra. Peppa på våren.

2009-02-09 @ 14:21:41
Postat av: Pelletsmaskinen

Nu har jag "rättat" två av de förhatliga rapporterna. Nu går jag ut i solen!

I morgon är en ny dag.

2009-02-09 @ 14:27:09
Postat av: Lars B

Jag säger jogga istället för styrketräning. Nytt blod till hjärnan som spolar bort gammal skit som ligger där och maler. Du är ju dessutom bra på att jogga. Annars rekommenderar jag den här typen av humor: MmN-Lp4" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=mdIMmN-Lp4

2009-02-10 @ 08:00:32
Postat av: P

Det är sorgligt, men jag tycker inte längre att det är roligt att jogga (och är inte heller lika bra längre, tolv år av rökning ...)



Tyvärr är det nått fel på länken, så jag får inte se humor.

2009-02-10 @ 20:53:54
Postat av: Lars B

nej. det är inte kul. men det blir lite kul efter ett tag. kolla på you tube efter "Look around you". Det är nåt brittiskt pogopedagog-inspirerat. Jag tycker att det är roligt.

2009-02-11 @ 13:35:35
Postat av: P

Men jag brukar ro tio minuter och cykla tio, det tycker jag får räcka. Och så går man till jobbet två dar i veckan, samt till och från träningen. Till saken hör att mina stackars Roberto Carlos-vader är halvkapsejsade, så löpning gör ont.



Nu ska jag titta pogo dedagog.

2009-02-11 @ 17:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0