För bra för Edelweiss

Åh. Jag inser nu. Jag mår för bra. För bra för bloggen. Det är bara när jag är bakis - det ska man inte vara alls, menar min gamla psykolog - som jag deppar ner mig. Annars tar jag numera det mesta med en klackspark. Ok, Lisa var jobbigt, men eftersom jag inser att det var rätt, gick det jobbiga över rätt snabbt.
Kanske kan jag ha kvar bloggen om jag inriktar mig på att skriva roligt. Kanske.
För, att delge andra tips om hur man kommer över det värsta, tja, det fungerar liksom inte. Man måste komma på själv.
Klart att jag också vill bli älskad. Det blir jag, när jag älskar mig själv. Det gör jag, till runt 88,26 procent. En bra siffra tycker jag.
Älskar själv: 88,26% Lycklig: 77,33% Stabil: 80,02% Ångest: 2,37% Lugn: 95,30% Tar hand om mig själv: 58,5%, sämsta siffran med bara lite över hälften.
Slutade jag röka skulle jag få 100 på Hälsa, en viktig del i "Ta hand om"-kategorin, minst plus 15 over all. Nu får det kanske bli 70. (Då ska ni veta att jag låg på runt 20 för bara något år sedan, idrottade aldrig, hade en kosthållning på amöbanivå.)
Städade jag lägenheten regelbundet - eller rättare sagt, om jag levde så att jag inte skulle behöva tokstäda - skulle jag få plus 10. Minst. Ett tag (runt 8 mån) gick det lätt. Nu går det trögt.
Lärde jag mig att betala mina räkningar den 27:e, istället för den 4:e skulle jag få minst 15 till. (Fan, varför varför är det så hemskt, trots att jag just för ögonblicket har pengar??)
Slutade jag dricka, skulle mätaren slå i botten.
Således: Sluta röka, betala pengar i tid, diska när du ätit klart, drick lagom, Per!

Ööööh. Ok, mamma.

För egna statistikuträkningar för lyckan, besök www.alltejubahittepadumhuvve.se

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0