Kort guide till domen mot TPB

I morgon när du vaknar, kommer Piratpartiet** att ha gått om Kristdemokraterna i medlemsantal. De är redan det största ungdomspartiet. Jag är inte medlem för jag försöker stå fri från det mesta*, men jag ska ärligt erkänna att jag varit sugen.

Bäst analys av TPB-domen gör (återigen) Stefan Stenudd (denna gång med något snärtigare rubbe.) Även Opassandes första kommentar bör läsas, inte minst på grund av de omfattande länkarna till ännu mer läsning (jag skulle förstås kunna slå dem på den punkten om jag bara orkade skriva något om de runt sjuttio flikar jag har öppet för tillfället. Det gör jag inte :) )

/P
___________
*Medlemskap: Riksförbundet Goodgame (ett gammal jobb), Amnesty (sedan någon dag), Journalistförbundet (ska gå ur en dag när jag har mycket energi) och Friskis & Svettis. Äger inga aktier (längre), pensionssparar 200 kronor i månaden i Handelsbanken. Var det något mer ni ville veta?

**Medlemssiffrorna har svajat lite fram och tillbaka senaste timmarna, så jag får reservera mig något.

Tillägg:
"Internet är vår tids allra viktigaste kommunikationsmedium. Det är ingen leksak, vare sig för ungdomar eller för några andra. ... Det är på riktigt. Det är en del av samhället. Och självfallet måste grundlagen och de medborgerliga rättigheterna gälla fullt ut även på internet." Välskrivet av Piratpartiets Christian Engström.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0