4

Eva var den sexigaste jag någonsin sett när jag var femton år gammal. Utom på tv då. Fast kanske ändå. När jag var tolv tyckte jag att Annika Jankell var sexigast. När jag var tretton Cybill Shepherd, över tjugo år äldre än jag. Annika Jankell är fortfarande söt, men visade sig ha bedrövlig smak. Vad gäller Cybill är det väl snarast jag som får stå för det bedrövliga.

Vilket som. Kanske kanske anade Evas pappa ungefär vad jag tyckte, för det visade sig att han och jag inte alls hade samma uppfattning om vad som var lämpligt att göra med hans dotter. Varje kväll jag och Eva umgicks hemma hos mig kom han och hämtade henne klockan tio. Varje kväll vi var hos henne fick jag skjuts hem. Klockan tio.

Man hann ju visserligen med en del ändå, jag menar, hur tänkte han egentligen? För det var nog tur för honom att Eva var en mycket ordentlig fjortonåring, som tyckte mycket om och respekterade sin pappa. Själv såg jag honom som Motståndet. Och redan då var jag en sån där som alltid skulle vara provokatören, ställa mig lite vid sidan av och kasta spjut.

Eva umgicks i samma gäng som "3" och jag kommer faktiskt inte ihåg om det fanns några konstigheter i och med det. Jag tror inte det. Vårt förhållande blev mycket kort, kanske tre månader, jag vet inte så noga. Vi myste mycket och så såg vi på tv i gäng. En gång tror jag att vi drack alkohol, men inte heller det kan jag svära vid farmors grav på.

Jag har träffat Eva vid något tillfälle åratal efter vårt prudentliga förhållande, men det var ändå länge sedan. Det vore roligt att höra vad som hänt med henne. Jag har för mig att hon skaffat barn. För några år sedan köpte en gammal väninna ett gigantiskt hus granne med Evas föräldrahem. Det var en sjusärdeles orgie i nostalgi för mig när jag upptäckte det.

Några stycken som läser här på bloggen vet vem Eva är och snart börjar vi komma in i modern tid då det dyker upp personer som jag fortfarande har kontakt med. Det blir lite komplicerat och jag har inte riktigt tänkt igenom hur jag ska ro iland det ännu, utan attt någon blir röd om kinderna (jag) eller röd i hela nyllet (dom). Det löser sig nog.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0