Vetenskapens new age

Efter två och en halv minuter plockar hjärnforskaren Jill fram en helt riktig mänsklig hjärna. Efter sex och en halv får hon själv en stroke, och när föreläsningen är över har hon inte bara förklarat hur hjärnan fungerar, utan även uppnått nirvana och propagerat för hur alla människor hänger samman.
– Du, det där låter lite flummigt och new age!
– Jag vet, det kan bli så när man kopplar ur den vänstra hjärnhalvan. Tydligen. Men det här är så vackert att jag grät halva filmen.

/P
___
(Tack till Disruptive-Christian som hittade filmen åt mig i sin kärlekshyllning till världswebben.)

Tillägg: Om man ska se en enda av alla TED-filmer jag rekommenderat, så kan det vara den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0