Sörja, som i gegga eller smet, inte sakna ledsamt

Fan. Jag kan inte bestämma vem jag vill vara. Nu har jag tänkt på frågan i nio år och tror inte att jag är närmare svaret än när jag började. Visst, det hände att jag tänkte på saken för över nio år sedan också, men då var det inte ett problem, snarare en hobby. Och överlag en ganska trevlig sådan.
Förmodligen är det så att jag redan är personen som jag ... är. Jag kan inte längre välja, bara vilja. Men om man vill vara någon annan börjar det i sanning bli dags att bestämma sig. Och sedan kämpa oförtrutet. Vilket inte är lätt, kokosnöten spelar en vansinniga spratt, när man är som minst beredd.
- Jamen nu känns ju allt frid och fröjd. Fridens fröjder i herrens behagliga hästhage. Det här är den smala stigen jag var tänkt att vandra. I brist på gud, blogg. Men vad händer nu?
- Aha, du trodde att du mådde fint. Hahaha, då blir vi allt tvungna att skicka skurar av återkommande ångest och paralyserande paranoia in i ditt så fridfulla sinne, lilla barn. Var så god. En skopa fiskleverolja till efterrätt. Gapa och svälj, gapa och svälj.
- Men asså, jag haaar varit snäll, ätit min gröt var dag (och spenat). Gjort läxorna. Asså I don't disöööörv this!

Och nu är klockan snart två på natten och jobbets stress på dagarna blir inte mindre för att man är trött. Och sömnen som, till slut, hade blivit det allra bästa med att ha slutat röka! I slutet av dagen: Godnatt och massa z:an på bara några minuter ba.
- Tji. Fick. Du.

Tar upp spikklubban. Riktar den noga mot dataskärmen. Måttar. Tar sats.

... och bestämmer mig för skärmens off-knapp istället. Vi får se i morgon, om vi. Imorgon får vi se om vi publicerar. I morgon. Den här självutlämnande smörjan. Undrar om det blir mycket stavfel nu när skärmen är av? Vi får se i mrgon. När vi ska ta ställnign till om vi ska publicera. Den här. Obehagliga sörjan. Nu ska vi sova och det kommer att gå finemang. John och jag kryper ner under täcket tillsammans. Han heter Blund i efternamn och han ska bli min bästa vän. Inget homosex nu bara. Godnatt.

/P
___
Ha, här var ju roligt ju. Det trycker vi spara och publicera på. Utan tvekan. Alltså partiet där det kommer in någon typ av gud och dissar och har sig. Haha på det. Nu trycker jag, stavfel och allt intakt.

Dessutom tog jag just ett beslut, en torsdagmorgon 08.22: Så fort jag får tid splittar jag upp bloggen på två - en rolig/deppig/personlig och en om ideologi/journalistik/samhälle. De blir wordpress, varav den ena på egen domän. Hoppas att jag orkar bara. Kram på'rä nu, trollet mitt!

/P

Kommentarer
Postat av: Anna

Är du verkligen helt säker på att du ska ha två bloggar?

2009-05-10 @ 10:53:19
URL: http://annasanatomi.blogspot.com
Postat av: P

Svar: Nä! Jag vet inte alls faktiskt.

2009-05-10 @ 12:43:27
URL: http://pelletsmaskinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0