Livet uppdelat i sina beståndsdelar

Nu har jag indexerat nästan hela bloggen. Allt för att underlätta för er, mina kära läsare.
Så här gick det till:
I kategorin Romans hamnar inlägg som innehåller ens en antydan till romantik och relationer. Det är ju det viktigaste ämnet, ju! Tycker du inte? Alltså, inlägg som innehåller flera ämnen (de flesta) men där åtminstone något handlar om kärlek, hamnar här. En överordnad kategori, kan man säga.
I kategorin Ångest, förtvivlan och livet hamnar de allra flesta inlägg, det var ju därför jag startade bloggen, för att få rensa ur skiten ur kroppen. Men inläggen behöver inte vara vemodiga, alls icke. Jag kan vara som allra skojigast när jag är lite nere (falsk blygsamhet, inte jag!). Och ibland är ju livet bara livet. Utan ångest.
Under rubriken Språk eller festligt hamnar också ganska allmänna inlägg. De kan handla om språk. Men de kan också vara bara "språkliga". Deras enda poäng är att de är till för att läsas. Läsningen ska vara festlig, är det tänkt. Det kommer givetvis inte alltid att vara så, men ni får ta det för vad det är.
Katagorin Länkar, bloggar och rekommendationer är ganska självförklarande. Jag kanske dissar en skiva eller vill att du ska spana in en annan sida på internet.
Ideologi står för riktigt tyckande. Politik eller livsåskådning. Eller nått.
Om inläggen till sin huvuddel handlar om Träning, återfinns de under just precis det ordet. Jag tränar en del, men vem fan är intresserad av att läsa om det? Knappast många. Kategorin finns kanske till mest just för mig.
Om jag skulle få för mig att skriva en roman, ska det vara lätt att hitta dess delar. Det ska jag nog inte. Men ändå.
Vad kan Stil, prylar och mode tänkas handla om? Jag har ingen aning.
Väldigt många inlägg ligger också kvar under Allmänt. Antingen har jag inte hunnit indexera dem, inte orkat, inte kunnat eller så är de helt enkelt inte värda att läsa.

Indexering kan vara lite farlig. Några inlägg kanske rycks helt ur sitt sammanhang. Så får det vara, jag upptäckte när jag läste bloggar igår, att indexering ändå kan vara väldigt förtjänstfullt.

Jag tror att jag snart närmar mig en nylansering av bloggen, där jag sprider den till fler än bara de närmast sörjande.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0