Pelletsmaskinen lägger pussel och får utlopp för kreativiteten annorstädes

Jag har lärt mig nya saker i designprogrammet jag jobbar med. Det är farligt att lära sig nya saker. Jag vill bara göra dem om och om igen. Som ett litet barn som gärna vill repetera vadhelst som är festligt hundraåttifemton gånger i rad. The more the merrier.
(Kort beskrivet kan man säga att jag ritar streck som böjer sig, och av dessa gör jag plattor som liknar pusselbitar som jag överlappar och låter text och bild vila på. Inget avancerat egentligen, men det blir ganska tjusigt. Allit i programmet Indesign CS2, inget fansy CS3 eller 4.)
Det gör tyvärr att mitt behov av att få utlopp för kreativiteten i bloggen minskar. Jag hoppas att ni inte misstycker.

På kvällarna när inget annat är inbokat tittar jag på vetenskapsföreläsningar på ted.com. Jag tycks inte kunna få nog.
Har hittat fyra fem stycken till som är fantastiska. Helt mind blowing. Men de som är intresserade hittar dem nog själva. Jag tycker att hjärnan, kvantfysik, datorer, biologi och darwinsim är mest spännande. Men jag har även sett lite för många om underhållning, klimathotet (Al Gore är numera en fantastisk talare!) och design. Igår såg jag nog tio stycken.

Annat. I måndags tog jag 100 kilo i marklyft. Det är bara 365 kilo under världsrekordet, om nu någon undrar. I går lallade jag mest omkring på gymmet. Och idag har jag träningsverk. Som fan. I ryggen.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0