Ny blomma men ingen gud idag heller


Kalanchoë.

Ibland vill det sig inte riktigt. Jag har två tre saker jag vill säga men får inte till det. Det är inte formuleringarna som saknas, det är tankarna som inte hunnit klart. Hittar inte inspirationen.
Och då har jag ändå tränat, ätit en god middag och köpt en ny blomma för 14 kronor och 90 öre. Jag tror att den tillhör bromeliorna men orkar inte googla. Som vanligt. Bladen är i alla fall så där härligt syntetiskt köttiga.

Annars har jag försökt registrera www.gud.se idag, men det var taget, trots att sajten inte används. Gud.org och gud.nu var till salu men så viktigt var det inte. Jag tror att jag hade tänkt skriva "Här finns, precis som man kunde förvänta sig, ingenting att se" i något snirkligt typsnitt centrerat mot vit bakgrund.

Väl mött!

/P

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fantastisk rubrik. Man vaknar, går upp och påtar lite och inspekterar de nya stänglarna, men nej, trots det ingen gud idag heller.

Postat av: P

Vi förstår varandra Sanna! Trots att jag inte vet så mycket om din relation till gud (eller inte gud) så är det ju precis så för mig. Man letar och letar (som Ingmar Bergman) och skulle man hitta denne "något" bakom ett litet blad skulle man väl direkt reagera "Nej du, dig tror jag inte på, du finns inte! Men vänta nu, kanske där bakom den späda palmen ändå ... Visa dig!" /P

2009-05-12 @ 10:35:17
URL: http://pelletsmaskinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0