Ett mörkt moln på himlen kompenseras lämpligen med rosa-rött läppstift

Igår var inte en bra dag. Jag bråkade med en väninna. Ganska hårt och vi kommunicerade inte bra. Lyckades inte riktigt lösa situationen. Jag tror att vi ska göra ett nytt försök idag. Jag hoppas det, jag gillar ju henne. Allt var dumt, men det var inte om inget vi bråkade ...
Jag lägger förstås skulden på henne. Inte världens bästa upplägg för en smärtfri lösning.

Det var anledningen att jag inte fick något skrivet igår. Lyckades bara sova tre, fyra timmar och var som en manet på jobbet, slajmig och utan egen vilja. Bråket började på natten. Hon sov och jag var arg på innehållet i ett mejl.
Så första halvan bråkade jag mest med mig själv. Sånt är jag bra på.

Annars har jag roligt på jobbet nu. En hel liten publikation som ska formges och det är mycket stor layoutfrihet. Gjorde närmare sju sidor igår vilket får anses helt ok mycket. Först gjorde jag bara svart och vitt. Stora fina block med svart och vitt med rundade hörn och några små pikanta detaljer.
Sedan kom jag på att det är för mycket svart-vitt i mitt liv och gjorde rosa-rött. Det blev väldigt mycket "hej 14-åring med smileys-blogg". Som om en sminkös kletat läppstift över sidorna. Men fint.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0