Cancerpinnen bye bye

Jag ska sluta röka. Den 27:e mars. Det blir mitt femte seriösa försök men nu vet jag för första gången varför jag ska sluta. Tänk om vi en dag hittar sätt att förlänga livet, avsevärt eller bara något litet, säg en tjugo år, och jag har brännt det för att jag gjort det mest onyttiga som överhuvudtaget går att hitta på?
Jag har svårt att avgöra våra chanser att hitta lösningar på de (sju stycken bara, enligt vissa) problem som en åldrande cellmassa i kroppen utsätts för. Men det finns de som är betydligt smartare än jag, som menar att det alls inte är omöjligt. I vår livstid.
Jag bestämde 27:e för en månad sedan för att jag trodde att det var då jag skulle till tandhygienist och putsa tänderna. Det var det inte. Det var idag. Och nu måste jag rusa.

/P

Kommentarer
Postat av: Emilia

Testa "Äntligen rökfri" av Allen Carr, tror jag. Var tydligen en mirakelbok som hjläpt två mostrar och 3 kusiner att sluta.

2009-03-19 @ 12:12:58
Postat av: P

Jag har 27 sidor kvar av den. Man ska sluta när man läst klart. Men tack för tipset, den är faktiskt ganska inspirerande.

2009-03-19 @ 17:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0