Hela detta inlägg är en annons från Svenska akademin

Tvättar, ska träna (tredje dagen i rad!) och längtar efter kärlek. Det lär jag inte få idag. Istället får jag fortsätta klä om min femtiotalsfåtölj.* Det blir kul.

Jag har gett mig på Twitter, men fattar inte vad det är för poäng med massa människor som pekar runt på internet, eller skriver kort om allt och inget så att det skapas ett enda stort kaos. Men det kommer väl. Förståelsen.

Snart är det nog dags att sprida bloggen lite mer allmänt. Eller lägga ner. Som det är nu kunde jag nästan lika gärna skriva i texteditorn och spara på undanskymd plats på hårddisken. Men mina åtta läsare är ändå mina åtta läsare. Och offentlighet* är en skrämmande uppfinning.

/P

*
1) som sker öppet så att alla kunna upp­fatta det; uppenbar; motsatt: hemlig; numera övergående i 2.
2) som försiggår i allmänhetens närvaro l. riktar sig till allmänheten; som allmänheten har tillträde till; som allmänheten tar del i; ofta motsatt: privat.

Fotnoter från det mest korrekta stället på hela internet.

______
*Rättat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0