Om du har tänkt det, finns det. På internet

Igår diskuterade vi Spotify.
Märkligt tyckte jag, att ingen programmerat ett litet tillägg som diskret hoppade över reklamen. Ack vad jag inte visste. En snabb sökning ger vid hand att det till Linux finns just precis det.
Och till Windows finns ett program som sparar alla låtar du spelar i Spotify som filer på din hårddisk. Realtidspiratkopiering. Det kom för 26 dagar sedan. Gissa var man hittar det?
Givetvis bryter man mot användaravtalet om man använder det, men det brukar ju inte stoppa folk.
Jag länkar inte, för det är lätt att inse programmets konsekvenser. Synd, för jag - och många med mig - såg Spotify som en möjlig lösning av konflikten mellan musikindustrin/användarna.

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0