En utrotningshotad art?

Egentligen borde jag kanske inte vara så förtjust i den tekniska utvecklingen. Mycket av det jag egentligen är bra på, står att finna utanför www. Mycket av det jag bryr mig mest om likaså. Jag har till exempel – eller åtminstone har haft – en nästan idiotisk fascination för tryckta magasin. Jag köper dem i buntar, plockar på mig på flygplatser och i shoppingcentran, sparar årgångar bara för att de är fina, beställer indiska och japanska varianter som jag bara förstår bilderna i. Om ens.
De flesta är ganska överens om att de tryckte medierna, inte på en gång, inte totalt – jämför vinylskivan – men dock, kommer att lida helvetets alla kval vid sidan om ett rörligt och mångfacetterat internetmonster.

Av Johanna fick jag ett fint magasin om att tillverka tekniska pryttlar själv – Make: technology on your time. Här får vi lära oss att bygga soldrivna xylofoner, hur man skalar ett träd med motorsåg eller klipper om sin favorit-Hollywood-rulle. Konst, DIY och teknologi i den skönaste av föreningar. Ett underbart magasin.

Men hur länge kommer vi att kunna ligga och bläddra i den här typen av publikationer? Ingen vet, vad jag vet. Så jag njuter så länge det varar.

/P


Make: technology on your time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0